Activități
I.1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului
Mai 2020 - 30 Noiembrie 2020
Scopul acestei activități este de a spori gradul de informare al populației din Regiunea de Nord-
Est a României cu privire la oportunitățile oferite de prezentul proiect prin activitățile sale specifice – program de formare antreprenorială, metodologia de selecție a grupului țintă și, ulterior a planurilor de afacere sprijinite.
Necesitatea este argumentată de rezultatele furnizate din analiza nevoilor și oportunităților de dezvoltare privind economia socială în regiunea Nord-Est realizată de Eastern Marketing Insights în anul 2018.
Rezultate preconizate:
- 1 campanie de informare privind oportunitățile oferite în cadrul proiectului;
- 1 set de materiale de promovare;
- campanie de promovare online;
I.2. Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate
4 Mai 2020 - 30 Noiembrie 2020
Scopul acestei activități este de a asigura selecția membrilor grupului țintă pentru participarea acestora la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială din cadrul proiectului. În vederea realizării acestei activități va fi realizata o metodologie de selecție a grupului țintă.
Rezultate preconizate:
- 1 metodologie selecție grup țintă;
- 101 formulare de apartenență la grupul țintă;
- 101 persoane selectate în grupul țintă;
I.3. Derularea unui program de formare antreprenorială specifică
4 August 2020 - 30 Noiembrie 2020
Scopul programului de formare antreprenorială constă în formarea de competențe în domeniul antreprenoriatului social pentru cel puțin 101 de persoane, membri ai grupului țintă (antreprenor în economia socială Cod COR 112032/ Manager de întreprindere socială cod COR 112036).
Rezultate preconizate:
- 101 de persoane participante la cursul de Antreprenor în economia socială/ Manager de întreprindere socială;
- Acordarea de 101 de certificate recunoscute ANC;
- 101 planuri de afacere elaborate;
I.4. Alte activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale
4 Mai 2020 - 30 Noiembrie 2020
Scop: Dezvoltarea capacitații și abilitaților în diferite domenii relevante, ținând cont de nevoile identificate ale grupului ținta.
Necesitatea activităților diverse de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale este dată de analiza de nevoi și oportunități a domeniului de economie socială realizată la nivelul regiunii Nord-Est. Având în vedere faptul ca însăși conceptul este insuficient cunoscut unei mari parți a publicului, este necesar de a furniza o serie de instrumente utile pentru a facilita înțelegerea cadrului de dezvoltare a întreprinderilor sociale și pentru a eficientiza procesul de înființare a acestora.
Rezultate preconizate:
- 1 analiza a mediului antreprenorial în domeniul economiei sociale la nivelul Regiunii de Nord-Est;
- instruire în domeniul temelor secundare în rândul grupului țintă;
- crearea și consolidarea de parteneriate cu actorii relevanți de pe piața forței de muncă, din sistemul de învățământ/de asistență medicală/de asistență socială/servicii de ocupare sau din administrația locală/centrală, în vederea creșterii implicării în furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile
I.5. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului
4 Noiembrie 2020 - 30 Noiembrie 2020
In vederea selectării planurilor de afaceri este realizată o metodologie specifică. În urma evaluării de către comisia de evaluare aleasă pentru prezentul proiect, rezultatele selectării planurilor de afaceri vor fi centralizate și se vor afișa listele finale pe site-urile partenerilor din cadrul proiectului. Astfel, vor fi selectate 17 de planuri care îndeplinesc criteriile din Metodologie.
Rezultate preconizate:
- 1 metodologie de selecție a planurilor de afaceri;
- 1 listă a planurilor de afaceri câștigătoare și listă de rezerve;
- 17 planuri selectate pentru finanțare.
II.1 Furnizarea, de către administratorul schemei pentru entitățile sociale, a serviciilor personalizate de consiliere ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri
1 Decembrie 2020 - 30 Noiembrie 2022
Scopul acestei activități este de a susține antreprenoriatul în cadrul comunității din Regiunea de
Nord-Est a României printr-o serie de acțiuni integrate.
Necesitatea activităților de susținere a antreprenoriatului în cadrul comunității se impune a fi necesară reieșind din datele barometrului antreprenoriatului românesc pentru anul 2015 care, printre principalele obstacole în începerea și dezvoltarea unei afaceri în România identifică ca fiind lipsa educației antreprenoriale și profesionale, precum și a culturii antreprenoriale. Aceste probleme pot fi soluționate printr-o serie de acțiuni integrate care să contribuie la susținerea antreprenoriatului și a tinerilor antreprenori din Regiunea de Nord-Est a României.
Rezultate preconizate:
- 17 persoane sprijinite în implementarea planurilor de afaceri pe aspecte de achiziții, resurse umane, raportare tehnică, raportare privind execuția financiară, etc.;
- 17 persoane asistate și consiliate pe aspecte de antreprenoriat; -sesiuni de workshop-uri; -târg cu expoziție pentru afacerile nou înființate din cele 6 județe ale Regiunii de Nord-Est;
- campanie de informare privind parteneriatele dintre întreprinderile sociale –autoritățile publice locale – organizațiile non-guvernamentale – învățământ – cercetare la nivelul fiecărui județ al Regiunii de Nord-Est;
- competențe manageriale îmbunătățite pentru cei 17 beneficiari de ajutor de minimis;
II.2. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului
1 Decembrie 2020 - 30 Aprilie 2021
Partenerii din cadrul proiectului vor pregăti pentru semnare pre-acorduri de finanțare în care vor
fi specificate condițiile acordării de finanțării nerambursabile – înființarea și demararea funcționarii întreprinderilor sociale conform prevederilor Ghidului Solicitantului – condiții specifice și generale.
În vederea înființării de întreprinderi sociale, cei 17 de învingători ai concursului de planuri de afacere vor beneficia de asistență din partea consilierilor antreprenoriat. Astfel, aceștia vor elabora un ghid orientativ privind actele necesare și pașii de urmat pentru înființarea unei întreprinderi sociale și îl vor pune la dispoziția membrilor grupului țintă. Membrii grupului țintă vor fi asistați în procesul de colectare a actelor necesare și completarea diverselor formulare necesare pentru înființarea unei firme. Activitatea de înființare a întreprinderii sociale se va finaliza cu obținerea documentelor firmei și a certificatelor de identificare fiscala, a avizelor de funcționare aferente, precum și dobândirea unui atestat de întreprindere socială(de la AJOFM), în conformitate cu Legea 219/2015 privind economia socială. Odată cu acestea, beneficiarii ajutorului de minimis vor semna acordurile de finanțare cu respectarea Ghidului solicitantului – condiții generale și specifice. În cadrul subactivitatii se va derula o campanie de promovare a cercetării mediului antreprenorial în domeniul economiei sociale la nivelul Regiunii de Nord-Est, ce are drept scop o mai bună cunoaștere a sectorului și îmbunătățirea vizibilității economiei sociale.
Rezultate preconizate:
- 17 acorduri de finanțare semnate;
- 17 întreprinderi sociale nou-înființate;
II.3. Decontarea de către administratorul schemei pentru entitățile economiei sociale a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului
1 Ianuarie 2021 - 30 Noiembrie 2022
În baza acordurilor de finanțare semnate, a planurilor de afacere și a anexelor acestora, va fi realizată acordarea a trei tranșe către învingătorii concursului de planuri de afaceri. Pentru acordarea fiecărei tranșe se vor verifica documentele care justifica cheltuielile previzionate: contracte de muncă, contracte de prestări servicii, utilități, chirii, etc. Se va crea un calendar al cererilor de plata pe care beneficiarii îl vor respecta. Pentru fiecare dintre cele 3 tranșe se vor depune câte două rânduri de cereri de plată, pentru a permite beneficiarilor care sunt în faze diferite ale implementării afacerii să se încadreze în una din situații.
Rezultate preconizate:
- 17 subvenții de minimis acordate;
II.4 –Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate
1 Ianuarie 2021 - 30 Noiembrie 2022
Monitorizarea funcționarii și dezvoltării afacerilor finanțate se va realiza pentru asigurarea derulării activităților proiectului și a execuției bugetare conform planului de afaceri și a bugetului aferent fiecărei întreprinderi sociale în parte. Totodată, în cadrul activității se va organiza un târg cu expoziție pentru afacerile nou-înființate. Anterior și ulterior derulării sesiunii de networking, vor fi realizate materiale de promovare a participanților care vor fi plasate în mediul online cu scopul mediatizării tinerilor antreprenori și/ sau posibililor parteneri/client. De asemenea se vor derula acțiuni în sprijinul creării și consolidării de parteneriate cu actorii relevanți de pe piața forței de munca, din sistemul de învățământ /de asistență medicală/de asistență socială/servicii de ocupare sau din administrația locală/centrală, în vederea creșterii implicării în furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile. Tot în cadrul acestei activități este preconizata crearea unor rețele de sprijin și stabilirea de noi parteneriate, în vedere diseminării de bune practici și informații, precum și activitatea de consolidare a capacitații și transferul de know-how cu alte comunități, la nivel de țara sau din alte State Membre. Se va desfășura o campanie de informare privind parteneriatele dintre întreprinderi sociale – autoritățile publice locale – organizații non-guvernamentale – învățământ – cercetare. Campania se va desfășura la nivelul regiunii NE.
Rezultate preconizate:
- 17 rapoarte de misiune;
- 17 întreprinderi sustenabile.
-
Hits: 316